Isis

August 10, 2007

Smashed lives

Filed under: Insomnii — by Isis @ 10:50 am

Are ochii mari si inlacrimati. Un strop de lacrima neascultatoare ii brazdeaza lin obrazul. Geme incet iar fata i se stramba de durere. II mangai usor parul cu nuante blonde si constat a n-a oara ca e de-o frumuseste si o gingasie iesita din comun.

„Nu pleca…nu ma lasa singura!”-abia reuseste sa ingane cuvintele, atunci cand vreau sa ma ridic pentru a iesi pe coridor.

Ma razgandesc si ma reasez langa ea. Ii mangai incet parul si-i sterg lacrimile. Ii spun ca a fost extraordinar de curajoasa, cum nici nu ma gandeam ca va fi si o rog sa nu mai planga fiindca nu avea cum sa-l pastreze. Da din cap aprobandu-ma si zambeste trist. Daca as putea as lua durerea care ii strabate corpul firav , asupra mea. Incerc sa gasesc alte cuvinte de consolare dar efectiv nu reusesc. Nu stiu ce sa-i mai spun…Ce-i spui unei femei de 19 ani care tocmai a pus capat vietii propriului copil nenascut?

Afara el isi frange mainile. Ies pentru cateva secunde sa vorbesc cu el si-i spun ca trebuie s-o lase sa se odihneasca pentru cateva zile. Imi spune ca-i vine sa planga. Apoi in inconstienta celor 23 de ani schimba subiectul si ma intreaba o chestie fara importanta.Vorbesc cu medicul si ies apoi la o tigara. Trag fumul adanc in plamani gandindu-ma ca am devenit partasa la zdrobirea unei vieti care nici nu a apucat sa inceapa.

N-au avut curajul sa mearga singuri. S-au rugat de mine sa-i insotesc pentru a sta langa ea pana isi revine. Nici macar n-o cunosc foarte bine. Stiu doar ca e o frumusete de fata, teribil de supusa lui si teribil de indragostita. Am mers…si am simtit durerea ei si a plapandei vieti curmate.

E o experienta groaznica si ma intreb de ce inca mai apare in viata tinerelor femei cand e atat de simplu s-o eviti!

30 comentarii »

  1. nu prea ai ce comenta la asa ceva…

    Comentariu de samurai — August 10, 2007 @ 7:54 pm |Răspunde

  2. stiu, @samurai, insa e o experienta ce mi-a marcat ultimele zile.trebuia sa scriu despre ea!

    Comentariu de Isis — August 11, 2007 @ 6:28 am |Răspunde

  3. cauza e simpla:

    prostia!

    ‘It won’t happend to me!”

    Comentariu de dracu — August 11, 2007 @ 9:02 am |Răspunde

  4. da. trebuie scris despre asta. trebuie cumva sa se ridice gradul de constientizare.

    Comentariu de samurai — August 11, 2007 @ 10:14 am |Răspunde

  5. Isis, ai dreptate, este o eperienta urata, cea pe care ai povestit-o… Intrebarea mea e urmatoarea: cat de prosti sunt copii astia? Cum se poate sa intretina relatii sexuale neprotejati?

    Comentariu de idaho — August 11, 2007 @ 11:48 am |Răspunde

  6. poti sa scrii mai mult despre asta… multe femei sufera din cauza asta…

    Comentariu de simplulgand — August 11, 2007 @ 12:12 pm |Răspunde

  7. am citit postul de cum l-ai scris, dar n-am avut curaj să spun nimic… ce-aş putea spune?
    că aşa e soarta? că oamenii suferă, uneori? că nimic nu mai pare să aibă rost, într-o astfel de situaţie? sunt cuvinte prea mici…
    aşa că voi spune doar: sper să-şi revină şi să aibă puterea de a continua, să creadă în ei şi să nu lase o asemenea grozăvie să le afecteze frumuseţea sentimentelor reciproce. şi, poate, în timp, se vor hotărî să mai încerce şi vor reuşi…

    Comentariu de blackmetal — August 11, 2007 @ 9:22 pm |Răspunde

  8. ai ma dracu, ce dracu…se intampla si accidente…

    Comentariu de samurai — August 13, 2007 @ 7:44 am |Răspunde

  9. Cu riscul de a parea cinica sau insensibila, nu e o tragedie, e doar un alt moment de suferinta umana, ca oricare altul. Oricum, exista pe lumea asta si altele mai rele, mult mai grave.

    Inteleg, te-a impresionat, dar cumva nu reusesesc sa surprind dramatismul situatiei. Probabil ca in spatele acestei decizii exista niste motive bine intemeiate. Nu pot decat sa apreciez faptul ca daca nu au putut evita „accidentul”, au fost indeajuns de rationali incat sa renunte la ideea de aduce pe lume un copil doar pe baza unor considerente emotionale.

    Revin, poate ca sunt eu cinica si insensibila. Sper ca nu am jignit pe nimeni cu acest comentariu.

    Comentariu de georgiado — August 13, 2007 @ 9:58 am |Răspunde

  10. @samuria, „accident” asta e o alta denumire pentru inconstienta, prostie?

    Comentariu de Z3Ro — August 13, 2007 @ 11:00 am |Răspunde

  11. cat de usor e sa te repezi si sa judeci oamenii…
    accidentul este un accident. eu doar am presupus.
    nu poti sa iei un om si sa-i pui eticheta „prost” inainte de a-l cunoaste.
    sau poate gresesc eu…

    Comentariu de samurai — August 13, 2007 @ 12:12 pm |Răspunde

  12. @georgiado-una e sa citesti cateva randuri si alta e sa traiesti efectiv clipele respective.poate cuvintele mele nu-s prea expresive si n-au reusit sa redea intocmai ceea ce simteam…

    spui ca au fost rationali: stii ce m-a intrebat el cand stateam amandoi in sala de asteptare? ce se intampla exact cu embrionul in cazul unui avort( deci habar nu avea prin ce trec femeia iubita sau ceea ce reprezenta „COPILUL LUI”).si i-am povestit.explicit, gandindu-ma ca ii va fi o lectie de viata si se va gandi de doua ori inainte de a afirma ca e alergic la latex si de-aia nu s-au protejat.i-am vazut ochii in lacrimi in momentul ala…l-a durut numai ideea ca fructul relatiei dintre ei este ucis cu sange rece…

    motive intemeiate, spui? considerente emotionale?cand am ajuns sa fim atat de reci?
    n-ai jignit pe nimeni dar ma surprinde detasarea ta.sa te suspectez ca ai fi barbat?

    @samurai, nici eu nu cred in accidente de-astea.ele intr-adevar se numesc inconstienta!fiindca oricum ai lua-o, toata lumea are de suferit intr-un fel sau altul.

    Comentariu de Isis — August 13, 2007 @ 12:13 pm |Răspunde

  13. da. dar inconstienta si prostia sunt 2 lucruri diferite.
    refuz sa accept ca unii oameni caracterizeaza sau, mai rau, judeca necunoscuti.

    Comentariu de samurai — August 13, 2007 @ 12:17 pm |Răspunde

  14. 🙂 ai si tu dreptatea ta!

    Comentariu de Isis — August 13, 2007 @ 12:22 pm |Răspunde

  15. !multumesc! :-p
    …stiu ca am.

    Comentariu de samurai — August 13, 2007 @ 12:27 pm |Răspunde

  16. N-am spus ca-s prosti, am spus ca-i prostie. Prostia, ca act, nu este rezervata in exclusivitate prostilor.

    Comentariu de Z3Ro — August 13, 2007 @ 12:47 pm |Răspunde

  17. isis .. pt ce iti pare rau ?

    Comentariu de cbogdan — August 13, 2007 @ 1:00 pm |Răspunde

  18. Inconstienta…. prostie…. copilarie sau simplu accident? Cine suntem noi sa punem asemenea etichete? Cand am citit articolul, nu am putut sa ma gandesc la cauze.. ci doar la durere… acea durere pentru care cuvintele sunt prea fade ca sa o poti exprima…
    Voi fi de acord cu Blackmetal si nu voi putea spune decat ca sper din tot sufletul sa reuseasca sa mearga inainte fara prea grave traume, desi…

    Comentariu de kozoo — August 13, 2007 @ 1:04 pm |Răspunde

  19. @cbogdan, la ce anume te referi?

    Comentariu de Isis — August 13, 2007 @ 1:19 pm |Răspunde

  20. asa e. ai dreptate.

    Comentariu de samurai — August 13, 2007 @ 1:23 pm |Răspunde

  21. Nu putem simti decat parere de rau pentru cei doi protagonisti. Fiind insa atat de tineri, vor depasi momentul cu destul de multa usurinta. Ai spus „copilul lor nenascut”..sarcina era atat de avansata incat sa se vorbeasca deja despre un copil? Sau este doar poetic spus, fiind vorba doar de un embrion? In orice caz, probabil le va fi invatatura de minte si nu vor mai ajunge pe un pat ginecologic pentru asa ceva. Daca prima oara dam vina pe nestiinta, cu siguranta a doua intamplare de acest fel poate fi catalogata drept prostie!

    Comentariu de angel — August 13, 2007 @ 1:24 pm |Răspunde

  22. @angel, n-as vrea sa dau nastere unei intregi polemici dar nu inteleg de ce (voit sau nu) faci o diferenta intre embrion si copil.de ce ar fi „poetic spus”?sau daca nu are forma unui copil, nu este un copil pana in luna x cand capata trasaturile unuia?

    Comentariu de Isis — August 13, 2007 @ 2:29 pm |Răspunde

  23. face o diferenta pentru ca este o intreaga dezbatere in lumea larga, legata de momentul in zile /saptamani/luni de la care un embrion se poate numi viata sau nu.
    probabil legat de faptul ca un fat poate sau nu sa-si „constientizeze” starea, incepand de la un moment sau altul.
    e o intreaga dezbatere in lumea medicala, sociala, laica pe tema asta.
    faptul insa ramane fapt. se curma o „existenta” inceputa.

    Comentariu de samurai — August 13, 2007 @ 2:43 pm |Răspunde

  24. cred că deviaţi de la subiect
    nu cred că asta contează. nu faptul că acea fiinţă poate fi declarată om sau nu. ci faptul că a pierdut totul înainte de a avea ceva. şi faptul că părinţii trec prin atâta suferinţă inutilă… nu că ar exista vreodată o suferinţă utilă.
    cam aşa văd eu lucrurile.
    o viaţă a încetat înainte de a începe. ceea ce putea fi nu va mai fi, un om care ar fi putut fi mare sau mărunt, banal nu va mai fi. şi, odată cu el, a mai murit şi o parte din sufletele celor doi nefericiţi.

    Comentariu de blackmetal — August 13, 2007 @ 3:57 pm |Răspunde

  25. @blackmetal, in ultima fraza as putea spune ca mi-ai reprodus integral gandurile.

    Comentariu de Isis — August 13, 2007 @ 4:14 pm |Răspunde

  26. #isis : cred ca tie iti pare rau, dupa aceasta intamplare, si vreau sa stiu mai exact pentru ce iti pare rau, pentru el, pentru ea, sau pt copilul nenascut ?
    si aceasta relatare .. e una din multe , si personal nu o vad tragica … poate cei doi o vad , dar pt mine si multi care lasa comenturi aici ca sa fie si ei in lista ( inafara de blackmetal ) cu siguranta nu are prea multa insemnatate!
    In fine .. e dureros sa pierzi, orice ai pierde, gradul de suferinta e dictat de pierdere, sa ne rugam sa se schimbe sau sa ne multumim cu astfel de situatii!

    Comentariu de cbogdan — August 14, 2007 @ 8:46 am |Răspunde

  27. @cbogdan, ai dreptate, imi pare rau. de cine imi pare rau mai mult n-as putea spune.imi pare rau de ea, de el, de copilul lor, de nesansa pe care au avut-o, de faptul ca nu poti aduce un copil pe lume oricand (ci, dupa noile tendinte el trebuie planificat!), de ceea ce li se intampla femeilor cand trec printr-o astfel de experienta (atat fizic cat si psihic) si lista ar putea continua la nesfarsit.doar ca parerile de rau sunt inutile!

    Comentariu de Isis — August 14, 2007 @ 10:01 am |Răspunde

  28. bogdane, dovedesti ca poti sa ai si blog si sa fi si mojic. pacat. tare faza cu „in afara de”. „cu siguranta” ca iti lipsesc vreo 7 ani din viata…
    isis, poti sa postezi sau nu mesajul meu, oricum iti multumesc. nu sunt obisnuit sa incasez si sa aplec capul.

    Comentariu de samurai — August 14, 2007 @ 10:47 am |Răspunde

  29. […] Un gest enorm de la un pitic… De multe ori m-am intrebat care-i menirea mea pe acest pamant… m-am ratacit de atatea ori in r…: […]

    Pingback de Un gest enorm de la un pitic… « Qui entre, ne sort plus !!! :-) — August 15, 2007 @ 12:01 pm |Răspunde

  30. … m-am ratacit de atatea ori in raspunsuri pana cand, un prieten mi-a trimis o poza care vorbeste de la sine… poate ca multi deja o stiti.
    Un copil e copil din momentul in care e conceput…dupa parerea mea

    Comentariu de kozoo — August 15, 2007 @ 12:44 pm |Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

