Isis

Mai 28, 2007

Fobii

Filed under: Analize la betie — by Isis @ 8:34 am

Saptamana asta constatam cu stupoare ca am o gramada de fobii. Daca ai fobii multe e echivalent cu a fi Zuzu? Intreb si eu, ca nu stiu, dom’le si vreau sa ma lamuresc. Si da, accept opinii si de la neprofesionisti, asta insemnand „nepsihiatri” si „nepsihologi”.

Cea mai grava fobie pe care recunosc ca o am este aceea de spatii inchise si reduse ca dimensiuni. Claustrofobie, exact!Ea se datoreaza (cel mai probabil)  faptului ca in copilarie, vara-mea a binevoit sa ma inchida intr-un geamantan si sa ma lase acolo timp de vreo cinci minute (cele mai lungi 5 minute din viata mea, btw) si sa sa amuze copios in apropierea „corpului delict” in timp ce eu ma dadeam de ceasul mortii inauntru si ma gandeam cu mare regret ca trebuia sa fi facut o pasiune pentru armele albe pe care sa le port (cel putin un exemplar) in permanenta cu mine, fiindca uite ce situatii limita apar in viata!

De la povestea cu geamantanul din piele s-a dezvoltat si povestea cu claustrofobia si a crescut mare, odata cu mine, ca sa nu fiu dezamagita. Drept pentru care am o mare, mare problema in lift ( pe toata durata calatoriei cu liftul simt ca ma sufoc si imi imaginez cum el sigur va cadea dintr-o clipa in alta). Si liftul nu e singurul care-mi trezeste astfel de sentimente.  El si orice alt spatiu inchis si cu dimensiuni reduse au acelasi efect mirovolant asupra mea.

O alta fobie e legata de niste animalute, care la noi in tara sunt chiar inofensive. Paienjenii. Ei bine, cand vad unul cat de insignifiant ma ia cu toate racorile posibile si imaginabile. Dupa una si alta, ca bonus, din cand in cand ii si visez. Da, stiu. Visez doar bazaconii. Pai ce, voi credeti ca eu pot sa-mi aleg ce visesz?

Dupa arahnofobie (paraca asa se numeste asta cu paienjeni), medalia de bronz o primeste „reptilofobia” (asta chiar habar nu am cum se numeste asa ca am botezat-o eu!). De la gusteri si  pana la serpi de dimensiuni serioase, toate, dar absolut toate reptilele ii provoaca subsemnatei o groaza imensa. Pfiu! Dar nici nu vreau sa ma gandesc la ele!

De ce am ales subiectul asta pentru post? Pentru ca sper ca terapia prin blog sa dea roade si macar sa reduca daca nu sa elimine sirul de fobii.

1 comentariu »

  1. unii recomanda terapia prin contact direct cu obiectul fobiei.. poti sa te uiti la Singur Acasa (1 cred) sa vezi cum e cu arahnidele devenite animale de companie.. cat despre reptile.. sseriosss?😀

    Comentariu de E-nigma — Iulie 29, 2007 @ 11:07 am |Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

