Isis

Mai 12, 2007

Minciuni II

Filed under: Amintiri — by Isis @ 11:53 am

-Cum o cheama? am intrebat aproape fara sa gandesc.
M-a privit uimit. Era singurul lucru pe care il spusesem de cateva minute, de cand ramasesem singuri. De asemenea era si primul lucru pe care il spuneam.
Mi-a evitat privirea. A privit intr-o directie incerta pentru cateva momente, pentru ca apoi sa-mi raspunda, abia soptit:
-Nu te merit!
-Asta conteaza mai putin-am raspuns pe un ton foarte calm, care probabil pentru el nu anunta absolut nimic bun. Ti-am pus o intrebare simpla. Are un raspuns la fel de simplu. Poate n-ai inteles si trebuie sa repet: cum o cheama? M-a mirat si pe mine tonul vocii proprii. Suna a conversatie linistita, intre prieteni, la un pahar de vin.
-S…, a raspuns intr-un sfarsit cu vocea sugrumata de emotie. Nu stia la ce reactie sa se astepte din partea mea.
-Bun-am spus pe acelasi ton, imbracandu-mi fara graba pardesiul. Mergem sa facem o plimbare. Ai niste explicatii de dat si dupa atata timp petrecut impreuna consider ca mi-esti dator cu ele! N-a spus nimic. M-a urmat tacut pana am iesit pe usa de la scara blocului.
Am parcurs o lunga bucata de drum in liniste. Intr-un final ne-am asezat pe o banca si pentru prima oara l-am privit in ochi.
-Ok, cred ca e cazul sa-mi explici ce s-a intamplat.
A inceput sa insire pretexte despre cum si-a imaginat ca-l voi abandona, ca-mi voi gasi pe cineva mai bun decat el, ca el oricum nu ma merita etc…Ii parea rau …rau de tot. Pentru ca ma ranise si eu nu meritam asa ceva. Dar acea femeie fusese foarte sireata si il luase prin invaluire si el isi pierduse cumpatul pentru ca asa se intampla cu barbatii si…si nu intelegea de ce fusese atat de idiot, pentru ca nu stiuse sa aprecieze ce are de atata timp…
Nu-l mai ascultam. N-am auzit prea multe din scuzele si explicatiile lui chiar daca ma dusesem acolo ca sa ascult si ca sa inteleg. Mintea mea lucra febril. Acum? Il las in momentul asta? Pot? Nu, nu pot sa traiesc fara el in momentul asta. Nu concept viata fara el in momentul asta. Ce vor zice prietenii nostri? Ce vor spune ai mei? Sa le spun tuturor adevarul? Sa incerc sa uit si sa merg mai departe cu el? Daca a facut asta inseamna ca a doua oara ii va fi si mai usor s-o faca. Sa-l iert?Nu voi fi creat eu singura precedentul?
-Te iert! Pentru tot! Relatia noastra va continua ca si cand nimic nu s-a intamplat si nu e nevoie sa spunem nimanui ce s-a intamplat.
-Cum poti fi atat de calma? Eu nu ma asteptam la o astfel de reactie din partea ta. Eu ma gandeam ca vei reactiona altfel. Eu…
-N-am terminat-l-am oprit brusc. Daca vrei ca toate astea sa fie uitate, de maine intrerupi orice legatura cu ea. Si oricat ar insista sa te contacteze, refuzi sa-i oferi vreo explicatie. Presupun ca stia despre noi. A dat din cap afirmativ. Era si normal, avand in vedere ca era intr-un oras mic, unde toata lumea cunoaste pe toata lumea. Si n-a interesat-o ca pune capat unei relatii de atata timp. De fapt nici pe tine nu te-a interesat prea tare, dar asta vom discuta cu alta ocazie.
Mi-a sarutat mainile spunandu-mi fara oprire ca a fost un prost, ca regreta suferinta pe care mi-a provocat-o si ca daca ar putea sa-mi ia durerea mi-ar lua-o.
In mintea mea se invarteau doar cateva cuvinte.”Nu acum…O sa se iveasca ocazia!
***
Cateva luni mai tarziu am sarbatorit impreuna revelionul.La ora 12 noaptea am ciocnit paharele de sampanie si mi-a spus cat de mult ma iubeste si cat de fericit e cu mine.

Am zambit. Si eu eram deosebit de fericita in seara aia. Ochii mei aveau cea mai frumoasa stralucire cand am spus:
“Ma bucur din tot sufletul ca esti fericit. Fiindca acestea sunt ultimele noastre clipe ca si cuplu. Te parasesc! La multi ani!”.Si am lovit usor paharul de sampanie de al lui.

2 comentarii »

  1. un rafinament care doare.. o eleganta care taie si ustura.. in ce/cine sa mai crezi, pana la urma?!

    Comentariu de E-nigma — Iulie 29, 2007 @ 11:42 am |Răspunde

  2. Hm. Daca mai zici si ca esti scorpion de zodie, e explicabil cu cate acuratete l-ai executat.
    Oricum, tare ar fi frumos sa vezi cum evolueaza in viata tipul O fi ramas traumatizat sau l-a durut in basca?

    Comentariu de zen — Noiembrie 25, 2007 @ 7:45 pm |Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

